SBTÜ'den Öğrencilere Oryantasyonu Eğitim

Sivas Bilim ve Teknoloji Üniversitesine yeni kayıt yaptıran öğrenciler, oryantasyon programı çerçevesinde bir hafta önceden Sivas'a çağrılarak tarihi ve turistik mekanlarda misafir edildi.

Eğitim - 9 ay önce

Sivas Bilim ve Teknoloji Üniversitesine (SBTÜ) yeni kayıt yaptıran öğrenciler için üniversiteye, şehre, eğitim programlarına, hocalarına ve arkadaşlarına uyumunu kolaylaştırmak maksadıyla oryantasyon programı düzenlendi. Düzenlenen program çerçevesinde öğrenciler eğitim ve öğretimin başlamasından bir hafta önce Sivas'a davet edildi. Konaklamaları ve diğer ihtiyaçları karşılanan öğrencilere Sivas'ın tarihi ve kültürel değerleri de anlatıldı.

SBTÜ Rektörü Mehmet Kul, öğrencilerle birlikte asırlar önce Sivas’ta fizik, kimya ve astronomi alanında eğitim veren Buruciye Medresesini, tıp alanında eğitim veren Şifahiye Medresesini ve dini ilimlerin tahsil edildiği Çifteminareli Medrese ile Gökmedrese’yi tek tek gezip öğrencilere bilgiler verdi. Öte yandan; Kale Camii, Atatürk ve Kongre Müzesi, Sivas Şehir Müzesi, Sanayi Mektebi Müzesi, Gök Medrese ve Paşabahçe Mesire alanı gezildi.SBTÜ Rektörü Prof. Dr. Mehmet Kul, 1200’lü yılların sonunda Sivas’ta yükseköğretimde zirve döneminin yaşandığı mekanları gezdiklerini belirterek, “Yükseköğretim hakkında bilgilendirme maksatlı bu oryantasyon programını düzenliyoruz. Üniversite hayatında onların neler beklediğini ve üniversitedeki idari yapıların onlara nasıl hizmet edeceği konusunda çeşitli bilgiler verilmekte. İlk defa Sivas'a gelen birçok öğrencimiz var. Onlara Sivas'ı da tanıtmak istiyoruz. Dün üniversiteyi tanıttık. Şu anda tarihi kent meydanında, medreselerin bulunduğu bölgedeyiz. Öğrencilerimize buraları gezdiriyoruz. Gençlere, 1200'lü yılların sonunda Sivas'ta yüksek öğretimin adeta zirve yapmış olduğu eserlerin bulunduğu ve yüksek öğretimin zirve dönemini yaşadığı mekanları tanıtıyoruz. Köklerimizin nereden geldiğini hatırlatıyoruz. Atalarımızın, ecdadımızın yükseköğretime verdiği önemi kısaca bahsediyoruz. Sivas bu anlamda hakikaten çok eski bir kültürel mirasa sahip. O zamanlarda; Fen Fakültesi, Tıp Fakültesi, İlahiyat fakültesi ve Hukuk Fakültesi bir üniversitede olması gereken dört temel fakülte kurulmuş. Burada halka iyi hizmetler yapabilecek hekimler, hukukçular, ilim insanları yetiştirmiş. O vakitlerde şu andaki gelişmiş ülke olarak adlandıran ülkelerde yükseköğretim namına hiçbir şey yokken Anadolu'da, Anadolu'nun ortasında Sivas'ta, Selçuklu döneminde yüksek eğitim anlamında çok güzel hizmetler yapılmış. Bunları da öğrencilere anlatıyoruz. Ecdadımızın yüksek öğretim anlamında da ne gibi çalışmalar yaptığından bahsederek bir farkındalık da oluşturmaya çalışıyoruz” dedi.

Öğrenciler ise oryantasyon eğitiminin faydalı olduğunu belirterek Sivas Bilim ve Teknoloji Üniversitesini tercih etmelerindeki en büyük nedenin üniversitenin kendilerine sundukları avantajlar olduğunu söyledi.SBTÜ Öğrenci Oryantasyon Programı, il içi ve il dışındaki çeşitli programlarla 29 Eylül 2023 tarihine kadar devam edecek.

Haftanın Öne Çıkanları

10:27 - Eğitim

LGS Tercihinde "Öğrenci-Öğretmen-Ebeveyn" İşbirliği

14:21 - Eğitim

Uzman Öğretmen Ve Başöğretmen Olmanın Şartları Değişti Mi?

15:19 - Eğitim

13:39 - Gündem

Sivas'ta İpe Dolanan Kırlangıcın Yardımına İtfaiye Koştu

13:37 - Yaşam

Sivas'ın Şebeke Sorunu Meclis Gündeminde!