YATIRIMCI GEÇ KALMASIN

Gündem - 2 yıl önce

Uğur YİĞİT

Altyapı çalışmalarının yüzde 50 oranında Demirağ Organize Sanayi Bölgesine yatırımcılarına talebi de giderek artıyor. Bölgede şuana kadar 45 firmaya fabrika kurması için yer tahsis edildi. Bazı fabrikaların üretime başladığı bölgenin 2023 yılı sonunda tam kapasiteyle çalışması bekleniyor. Yaklaşık 40 bin kişinin istihdam edileceği Demirağ Organize Sanayi Bölgesi hem ülke hem Sivas ekonomisine büyük katkı sağlayacak.

HEDEFİMİZ 40 BİN İSTİHDAM

STSO Başkanı Mustafa Eken Cumhurbaşkanı kararnamesiyle Sivas’ın 6´ncı bölge cazibe merkezi kapsamına alındığını belirterek, “Türkiye´de 25 tane olan cazibelerden bir tanesi Sivas´taki Demirağ Organize Sanayi Bölgemiz. Burada alt yapımız hızlı bir şekilde devam ediyor. Yüzde 50 seviyelerine geldik. 2023 başlarında altyapının tamamen biteceğine inanıyoruz ve hedefliyoruz. Burada yaklaşık 45 civarında fabrikaya yer tahsisi yaptık. Görüşmelerimiz devam eden 15-20 tane yatırımcımız var. Şuanda bu 45 yatırımcımız geldiği zaman 15 bin çalışan taahhüdünü almış durumdayız. Hedefimiz 30-40 bin çalışan hedefimiz var. Şuanda neredeyse yarısını 45 fabrikayla tutturmuş bulunuyoruz. Gerçekten Sivas´ta güzel bir birlik ve beraberlik var. Demirağ Organize Sanayi bölgesine gelen yatırımcıya sahip çıkma var. Tüm Türkiye´deki tüm dünyadaki hemşerilerimize ve vatandaşlarımıza sesleniyorum. Sivas güvenli bir il hem ilimiz güvenli ama bugün Konya ve Eskişehir´den sonra üçüncü il olan Sivas´a hızlı tren geliyor. Hızlı trenin gelmesiyle birlikte ulaşım daha rahat edecek. Eskiden göç veren bir ildik ama artık göç alan bir haline geldik geliyoruz.” dedi

TEMELLERİ ATMAYA DEVAM EDİYORUZ

Geçen hafta bölgede iki fabrikanın temelin atıldığını aktaran Eken, “Bu yılsonuna kadar da 45 tane tahsis ettiğimiz alanın bu yıl 20-30 tanesinin temelini atacağız. İnşallah 2023 yılında burada fabrikalar bittiğinde çalışanlarımızla birlikte devam edecek fabrikalarımızla birlikte Sivas´taki işsizlik de bitecek. En önemli avantajlardan bir tanesi burada 224 parsel bulunuyor. Bu parsellerin içerisinden ray sistemi geçiyor. Ray sistemi demek de burada üretilen mal direk buradan ihraç edilecek. Limana gidecek. Yurt dışına daha hızlı gidecek. Bu da bizim yurt dışındaki ihracatımızı daha da artıracak. Hemen yanı başında Lojistik Köy inşaatımız başlıyor. İhalesi yapıldı. Lojistik köyü olan içerisinde ray sistemi geçen Türkiye´deki en büyük ikinci organize sanayi bölgesinden bahsediyoruz. Cazibe merkezi olan 6´ncı bölge olan OSB´den bahsediyoruz. Artık Sivas 2024-2025´te Türkiye´de sayılı ihraç yapan illerimizden, istihdam sağlayan illerimizden ve en büyük nitelikli yatırımlara ev sahipliği yapacak il olacağını, OSB olacağını belirtmek istiyorum. Çok geç kalmadan yatırımcılarımızı Sivas´a davet ediyorum. Buraya gelsinler yerinde görsünler bürokrasi engelimiz yok. Tüm kamu kurumlarımız yatırımcıların yanında valimiz, belediye başkanımız hep birlikte çalışıyoruz.” diye konuştu.

Sivas merkeze 20 kilometre uzaklıkta bulunan bölge 814 hektar alana kuruluyor. İçerisinde demir yolu da geçecek olan bölgede üretilecek ürünlerin limana ulaşımı ve ihraç edilmesi daha kolay olacak.

Haftanın Öne Çıkanları

Romanya’dan altın madalya ile döndü

2022-05-18 07:00 - Spor

Zanaatkarlar çarşısı ve müzesi açıldı

2022-05-19 07:00 - Gündem

2022-05-21 07:00 - Gündem

BELEDİYE’DEN 200 OTOBÜS DESTEĞİ

2022-05-20 07:00 - Spor

Güçlü SGK güçlü Türkiye demektir (Video)

2022-05-17 07:00 - Gündem

Hayvan deneylerinin önüne geçiyor (Video)

2022-05-20 07:00 - Gündem

16:11 - Gündem

Yeni Ankara Adalet Sarayının temeli törenle atıldı

16:09 - Gündem

Tarihi Kapalıçarşı'nın yenilenen çatısı özel turlarla geziliyor

16:08 - Gündem

Günün Manşetleri

Türkiye'nin ilk yüzer gaz üretim platformu Çanakkale'ye ulaştı

16:06 - Gündem

Sivas'ta Bugün Hangi Eczaneler Nöbetçi?

15:38 - Nöbetçi Eczaneler

Sivaslı Gaziler 18 Yıl Arayla Aynı Yerde Gazi Oldular

15:11 - Gündem

Sivas’ta O İhale Vatandaşın Tepkisini Topladı!