Anlatılır ki:
Haset kadar zararlı bir şey yoktur. Çünkü haset edilene bir kötülük ulaşmadan, haset edene beş tehlike gelir.
-Hasetçinin gamı, derdi, üzüntüsü eksilmez
-Haset öyle bir musibettir ki, hiçbir sevap getirmez
-Haset eden kötülüğünden dolayı hiç övülmez.
-Rabbı haset edene dargındır.
-Haset eden hiçbir başarıda sağlayamaz.
Hâcegan yolunda gönül almaya vesile olacak bir hizmet, zikir ve murakabeden önce gelir.
*
Denilir ki:
Üç şey kalbi karartır.
-Çok gülmek, acıkmadan yemek ve lüzumsuz konuşmak.
*
Üç kimse ancak üç şeyin zuhurunda bilinir.
-Halim olan, ancak öfke anında bilinir.
-Kahraman, ancak harpte bilinir.
-Kardeşlik, ancak ihtiyaç zamanı anlaşılır.
*
Buyurdular ki:
Şu dört huy pişmanlık alametidir. Kuru göz, katı kalp, dünya sevgisi ve bitmek bilmeyen arzu ve istekler.
*
Şöyle anlatıldı:
Üç şey iyilik hazinelerindendir. Sadakayı gizlemek, hastalığı gizlemek, musibeti gizlemek.
*
Anlatıldığına göre Cenab-ı Hak dört kimseyi dört şey için delil sayar, hüccet tutar.
-Zenginlere Süleyman (a) peygamber delil getirilir.
Zengin der ki; zenginlik beni sana ibadetten aldı.
Allahu Teala şöyle buyurur: Sen Süleyman´dan daha zengin değildin. Ama onu zenginliği ibadetimden alıkoymadı.
-Kölelere Yusuf Peygamber gösterilir.
Köle der ki; Ben köleydim, bu kölelik sana ibadetime mani oldu.
Allahu Teala şöyle buyurur: Yusuf ta köle oldu ama kölelik hiçbir zaman onu bana ibadet etmekten alıkoymadı.
-Fakirlere İsa Peygamber örnek gösterildi.
-Hastalıktan mazeret ileri sürerek ibadet edemeyenlere ise Eyüp Peygamber örnek gösterildi.