9- Ehli Sünnetin inanç maddelerinde ki yanlışları yazmaya devam ediyoruz: O maddelerden biri de: “Ebu Bekir Sıddık, Ashab-ı kiramın en üstünüdür.”
Üstünlüğün ölçüsü şüphesiz Allah’ın rızasına uygun hareket etmektir. Yüce Allah’ta “İnne Ekremeküm İndellahi Etkaküm” Yani: Allah katında en faziletliniz Allah’a karşı takvalı-duyarlı olanınızdır” buyurur. (Hucurat 13)
Aslında bu takva ölçüsünü tespit edecek olan da yine şüphesiz Yüce Allah’tır. Bizim tespit edecek bir ölçü metremiz yoktur. Velev ki birinin diğerinden üstün olduğunu bilsek bile ona mükâfatını verecek olan yine ulu Allah’tır.
Böyle olmasına rağmen, Sünnilere göre Hz. Ebu Bekir, Şiilere göre Hz Ali, Hanefilere göre İmamı Azam, diğerlerine göre Kendi imamları üstündür. Bu üstünlük tarikatlar da daha belirgindir.
Kim hangi tarikata bağlı ise tartışmasız üstün olan o tarikatın şeyhidir. Ahirette Yüce Allah kulum Ebu Bekir-i niye üstün tutunuz veya niye üstün tutmadınız diye soracağını sanmıyorum. Bence gereksiz bir maddedir.
10-Yine Ehli Sünnetin tartışılan maddelerinden biri de: Mirac, ruh ve bedenle birlikte olmuştur” iddiasıdır. Miraç konusunda üç tane tartışılan madde vardır.
Miracı Ayetlere göre değerlendiren Ulema, İsra suresi birinci ayetin manasını ölçü alarak bu ayette Esra yani Mescidi Aksaya yürümekten bahsediliyor ama Miraçtan bahsedilmiyor. O halde Esra’yı inkâr etmek küfür olur ama Miracı inkâr etmek küfür olmaz demişlerdir.
İkinci görüş sahipleri ise bazı ayetlerden ve bazı hadislerden çıkarımlar yaparak Mira’cın Rüya da olduğu kanaatini taşımaktadırlar.
Miraç konusunda delil bakımından eli güçlü olanlar Miracın olmadığını söyleyenlerdir. İsra suresi 59. Ayette:
Bizi, ayetler (mucizeler) göndermekten alıkoyan tek şey, öncekilerin onları yalanlamış olmasıdır.”
Bu ayette Allah Peygamberine Mucize göndermediğini bildiriyor. Hâlbuki Mirac oldu ise en büyük mucizedir. Yine Ankebût 50. Ayette:
“(O zalimler:) “Ona Rabbinden (başka) ayetler (mucizeler) indirilmeli değil miydi?” demişlerdi. De ki: “Ayetler (mucizeler) ancak Allah katında(n)dır. Ben ise sadece apaçık bir uyarıcıyım.”
Yine devamında ki Ayette Mucize olarak onlara Kur’an yetmedi mi” diye soruyor Yüce Allah.
Ne yani! Şimdi bu İlâhi kelâmı, kendilerine iletmen için sana indirmiş olmamız (mucize olarak) onlara yetmedi mi? (Ankebût 51. Ayet)
Bu ayetler ve daha yazmadığım birçok ayet var ki Resulüllah’a böyle bir mucize verildiğini göstermiyor. Bir de son zamanlarda ortaya atılan bir bilgi var ki, Miraç olayının Resulüllah’tan yedi asır önce yaşayan Zerdüşt’ün hayatında da geçmiş olması bu konuda ki şüpheleri daha çoğaltmaktadır.